Hari ni aku ada klinik PCC, so mcm biasa lah kalau
ada klinik pagi aku akn bangun awl, then aku mandi, solat n bersiap utk ke
klinik. Hari ni aku rasa smangat skit nak masuk klinik, aku pun xtaw knp tetiba
jadi semangat..huhu *pelik dgn diri sendiri*
Bila dah smpai klinik,after check no kubikel nama
supervisor yg akn supervised aku..
terus aku siapkan diri n masuk kubikel. Masa tengah check peralatan dlm kubikel tu, aku dgr someone bising2 marah students in the cubicle. Firstly, I just ignore it and continue to check the things in the cubicle..but..then that ‘someone’ come in front of my cubicle and start to ask me:
terus aku siapkan diri n masuk kubikel. Masa tengah check peralatan dlm kubikel tu, aku dgr someone bising2 marah students in the cubicle. Firstly, I just ignore it and continue to check the things in the cubicle..but..then that ‘someone’ come in front of my cubicle and start to ask me:
That someone: kamu selalu abes klinik letak tisu n
saline kat mana?? *suara garang giler*
Me: errrr… kat kubikel lah..
That someone : kan sy dah tampal notis suruh
pulangkan balik kat kaunter, kamu xbaca ke???
Me : tp setiap kali sy masuk kubikel tisu n saline
tu memg dah ada..
*xtaw pulak ada tmpal notis coz xpnah nmpak that notis*
*xtaw pulak ada tmpal notis coz xpnah nmpak that notis*
That someone : tu lah bila sorg start buat cm tu
sume nak buat mcm tu.. bla..bla..bla……
I just listened and smile…………………. =)))))))
Huhhhh!!! Dalam hati hanya Allah je tahu..
Annoying giler..pagi2 dah nk membebel, benda kecik
plak tuh..
Ya Allah seyesly, after kena mrh n bebel kat beliau
aku terus down! L
Sedeyyyyy…pagi2 dah kena mrh~~~ L
Apa salahnya kalau ckp elok-elok kan.. hurmm.. speechless~
Hilang segala semangat aku utk buat klinik.. (!_!)
tp aku cuba buat xtaw je apa yg dah berlaku td.. *ingat Allah is the best way!*
=)
Alhamdulillah, after that aku dah rasa ok skit..
apa yg aku fikir lepas tu ialah
hopefully patient yg aku dpt hari ni aku boleh handle..
hopefully patient yg aku dpt hari ni aku boleh handle..
Bila dah ada patient, ak pergi kaunter n take the
patient’s file. First thing yg aku akn tgk bila dpt file patient ialah their
age. Aku paling takut kalau dpt patient kanak2 below 12 n adult above 50. I
think they are difficult to handle.
I know even it is difficult, I must examine them..but I’m not ready yet to handle them..huhu *teruk betul*
I know even it is difficult, I must examine them..but I’m not ready yet to handle them..huhu *teruk betul*
Ok..go back to da story.. after aku ambil fail n
tgk umur patient, aku rasa mcm mnyesal je ambil fail tu coz dat pt is 5 years
old…
Huaaaaaaaaaaa…….rasa mcm nak nanges je… =(
Mcm mana aku nak handle this child,mcm mana nak wat
fully eye-check up to her n how to attract her during da test.. (?_?) * I’m
going to die!*
But then, when I see this patient, actually she is
very nice n smart girl, she is very cooperative n talkative child. She like to
ask me what the purpose of every test that I done to her. Mcm org dewasa je
kan.. *penat nk jawab*
![]() |
| adik Nur Ain Hawani yg comel! =) |
Btw, aku happy sgt check mata this child td. Daripada
xde smangat nk wat PCC tetiba jd smangat. Tak sia2 aku ambil dia. at least I have
experience how to deal with children in PCC. So, moral of the story jgn terlalu
memilih patient n “don’t judge a book by its cover!” ^_^
* matilah patient kalau ada examiner yg memilih mcm aku..haha *
![]() |
| bila tgk gambar ni tetiba rindu adik ain.. thanks ain coz be a good patient today! syg kamu! =) |
hari ni entry t'panjang sket coz sesi meluahkan perasaan..hihi (^_^)


No comments:
Post a Comment